L

lördag 31 januari 2015

Nya & Gamla blomster

  Mina två mest älskade krukor hade Orkidéer när jag flyttade hem i September, vita Amaryllis över julen och nu har de stått tomma, tills jag häromdagen hittade precis vad jag ville ha.

Två gigantiska gråblå Succulenter och en mer normalstor, som jag hoppas klarar sommaren sen med vatten en gång i månaden. Mkt bra och perfekt till de gråblå linnegardinerna.


Ranunklerna jag fick för 2 veckor sedan, vissnade med värdighet och har därför hamnat under glas. Tomt även på bordet alltså och det åtgärdades idag.



En promenad ned till Byn resulterade i Vaxblommor och nya Ranunkler, samt en miniorkidé.


I 99 fall av 100 köper jag alltid vita eller möjligen ljusrosa blommor, så att jag helt plötsligt fick för mig att ändra på det är nästan lika märkligt som att jag numera äter Bea...


Så väldigt vackra och Vaxblommor står en evighet så jag tänker mig att när Ranunklerna är vissna, kan jag fylla på med något annat.


En stackare var bruten, så den fick en egen liten vas..


Mer upphetsande en så har inte denna grå, ruggiga lördag varit. Jag längtar lite redan till nästa, då blir det utflykt. Go´Kväll

1 kommentar:

  1. Alltid Mycket trevligt med bilder på växter!

    Tack!
    /Marlene

    SvaraRadera