L

onsdag 14 januari 2015

Tisdagsträff

Igår träffade jag två av mina äldsta vänner. Tror att jag var 7år och de var 8 när vi lärde känna varandra.  Det var ett tag sen vi sågs nu, särskilt en av dem har jag inte träffat på oförskämt länge, så vi hade såklart en del att gå igenom och valde att göra detta över ett glas vin och pizza på Ciao.
Sist jag var här och åt, var det högsommarvärme och då var vi ett gäng som satt på uteserveringen och njöt. 


Det är kanske inte det ultimata uteserveringsvädret just nu och den är dessutom inte på plats, så p g a komplicerat att sitta ute, satt vi inne i värmen


Himla trevligt ställe måste jag säga. Just att där är varmt, spelar förstås stor roll för mig som är så frusen, men om man bortser från det, är maten vällagad på fina råvaror. Personalen är trevlig och precis lagom uppmärksam. Sen har de en skitfin toa också. Det är faktiskt viktigt!


Pizza är det sällan jag blir sådär sugen på men ska jag äta det, ska det vara såhär. Eller himmagjord... 


Efter drygt 3 timmar, skiljdes vi åt och i alla fall jag var väldigt nöjd med kvällen. Särskilt att det var mitt i veckan. Man behöver lite roligheter mitt i veckan också


Idag har det regnat, haglat och singlat ned snöflingor stora som pälsmössor, men det lade sig inte. Bryr mig endast om hur vädret blir på Lördag. Då är det dags för en utflykt jag velat göra väldigt, väldigt länge. Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Gottigt!
    Jag var det med några vänner och åt pasta för ett tag sedan och det var så gott!
    kram och må så gott idag!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är helt ok ställe, absolut, Kramen

    SvaraRadera