L

söndag 15 februari 2015

Bara Liljor

Blomprakten  som välkomnar en i Helsingör är alltid lika ljuvlig. Skiftande med årstiderna såklart, men alltid ljuvlig!

Så förra lördagen stod jag länge, länge innan jag bestämde vad jag skulle köpa. Kritvita Ranukler, Vita/ Limefärgade papegojtulipaner, Anemoner i bleka pasteller? Allt lockade, men när jag fick syn på de höga liljorna var saken klar. Man kan ju variera sig en gång...
Dessutom är det något särskilt pampigt med dem när de är så höga. 


En enda blomma hade brutits av när jag väl var himmavid, vilket får räknas som ett bra resultat med tanke på blåsten som kom på eftermiddagen i kombination med allt annat jag hade att bära på. Nu har nästan alla slagit ut och jag kan nästan inte sluta titta på dem.


Extra kul är att de är vita och rosa. De var i knopp allihop när jag köpte dem, så jag trodde de var helt rosa. Sen tillhör jag dem som gillar doften. Kanske inte den tunga som vita har ibland, men de här doftar alldeles lagom.



Helt rosa var däremot de Ma fick. Jag tog 2 buntar och de var till synes likadana, men icke!



Dessa var ju så totalt maffiga! Så stora i blomman tror jag aldrig jag sett förut, så det var roligt att hon fick den bunten och inte jag.


Annars går väl inte denna helgen till världshistorien som den absolut bästa precis. Jag får se fram emot nästa i stället. go´Kväll

1 kommentar:

  1. <3 Så fina blommor. Underbara och jag tycker våren kan kicka igång ordentligt istället för att småblåsa kallt.
    Provar att ringa dig i morgon vid lunch.
    kramis!

    SvaraRadera