L

måndag 2 februari 2015

Hägrar & Vårtecken

I går tittade solen fram på förmiddagen och jag var väl snabb ut! Det känns på något vis som jag är sjuk om jag är inomhus en hel dag. Ma ville följa med, så vi körde till Kungsparken. Då kom det en kort regnskur.

Först gick vi till kyrkogården på Torget för att se om ryktet var överensstämmande med verkligheten och mycket riktigt, det är bra gult av Vintergäck där nu. Gulare kommer det att bli och sen kommer de underbara blå Scilla och då är det vår!


Sen gick vi in i parken och efter en stund började det istället hagla. Precis när jag fått syn på de 4 Hägrarna som bor där. Bilderna är alltså gryniga p g a att det liksom ös- haglade. 


Jag har alltid älskat Hägrar, de är så stora och coola på något vis. Som urtidsfåglar nästan.

Vi fick skula en stund men sen kom solen fram lite och vi gick vidare. 



Eftersom det finns fullt med andra fåglar där och i brist på annat att fota, roade jag mig lite med t ex Änder...



Gäss- vanliga Grågåsar…



Och ännu vanligare Måsar….



Efter två timmar ute, kände jag mig som en ny människa och Ma var också nöjd, så jag körde hem henne och innan jag for till Buren, kollade jag till Svanungarna. Svårt att låta bli, de är ju så himla fina! Då snöade det lite, lite. Rena rama Aprilvädret alltså.


Idag fakturering på jobb= 10 timmars arbetsdag. Inte bästa måndagen jag haft, men nu är den över och det känns skönt. Annars har det kommit lite, lite vitt men knappast så det täcker marken ens. 



4 kommentarer:

  1. Så fina bilder och det där med att komma ut, det är det bästa. :)
    kramar och hoppas du har kommit hem nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, härligt var det och idag, söndag har jag också varit ute, Kram

      Radera
  2. Vad härligt med "vårtecken"....här i norr är det full vinter!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så fin vinter får vi aldrig här, så bättre att sikta in sig på vårtecken, Kram

      Radera