L

fredag 27 februari 2015

Julafton!

Ibland kommer det s k livet emellan med allt vad det innebär och det har gjort att jag och Fiona inte träffats live på oförskämt länge, men igår var det dags och vilken fin kväll det blev!


Jag hade bokat bord på en oprövad restaurang på Lilla Torg i Metropolen och vi inledde med Cava. Som sig bör..



Lite annorlunda upplägg med att man väljer proteinet för sig och två tillbehör för sig. Det resulterade i att jag tog halstrad Tonfisk och Fiona Iberico- racks. Sen tog vi 4 olika tillbehör, så att vi
Kunde smaka så mycket som möjligt.



Helt underbara rotfruktschips, Polkabeta med Chevré, honung och Pinjenötter, Grillade Tomater på kvist med underbart picklad rödlök och Serranolindad ”goja” och så vin till det förstås. Mkt Bra!


Ja, så var det julafton för mig också. Det är ju inte illa alls att få julklappar i Februari. Bl a fick jag ett superfint armband hela vägen från Costa Rica och denna härliga palett.


 Jag använder ögonskugga i stort sett dagligen om jag visar mig offentligt så det ska bli spännande att testa alla dessa fina.


Idag är det fredag och det är såklart veckans bästa dag. Den spenderas just nu i TV- soffan. Ska bli roligt att se ”Stenis” dansa. Sen är det en helg fylld med roligheter. Igen.

4 kommentarer:

  1. Vad fina julklappar! Och vad härligt att fira lite i efterskott.
    Jag väntar också på Stenis. Antingen är han helt suverän eller? Nä det finns kanske inga alternativ.
    kramen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var han suverän, gled ju fint över dansgolvet. Kram

      Radera
  2. Kul se er bägge på bild.
    Aj då missar ju ett antal Let´s Dance.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast du har det nog bättre där än här. Jag hade i alla fall hellre varit där, men visst är det kul med let´s dance. Kram

      Radera