L

söndag 8 februari 2015

Utflykt

Igår var jag uppe i ottan nästan, för att åka till Helsingör med kusin P. Himla härligt väder med strålande sol både när jag gick hemifrån och framme i Helsingör. Det första vi gjorde var att handla blommor på torget. Smart att ha det klart och sen bara hämta dem när det är dags att åka hem.


Tror inte jag varit där just vid denna tiden på året förut och utan någon direkt plan heller, så vi gick ut och in i affärerna utan en tanke på tiden. Så som det ska vara...


Lisbeth Dahl- affären har flyttat och istället är där ännu en fin blomsteraffär. De är duktiga, danskarna, på blommor, det får jag ge dem...


Jag tittar ofta upp just här, för att det finns så många fina hus. I detta nedan t ex ligger en Optiker. Hur trevligt att jobba i ett så fint hus?


Det fina vädret försvann som genom ett trollslag efter några timmar och jag undrar om det inte var stormen Ole (?) som strök förbi. Hungriga var vi också efter ett tag och gick in på denna fina innergården...


..till Spiseriet, som var varmt och välkomnande. Och ganska fullt, men vi fick plats på ovanvåningen och åt med god aptit deras variant på Club Sandwich. Rekomenderas!


Sen tröttnade vi på blåsten och gick till båtarna för guppig tur över sundet till Helsingborg.


Där var det tack och vi syns snart igen till kusin P och så hoppade jag och mina fina liljor på tåget mot Metropolen. Som blev rätt kraftigt försenat tyvärr.


Men väl hemma njöt jag i fulla drag av mina inköp. En halvflaska vin, Breasola, Salami och extra stark "Stinkost". Ja och så liljorna förstås, som alltså är gigantiska och som klarade blåsten sånär som på en avbruten blomma, som fick stå i en minivas. Mkt Bra!


Idag har jag tagit nästan 700 bilder under de 4 timmarna jag varit ute. Så nu ska jag försöka gallra ned dem till något mer hanterbart antal. Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tur och allt det där gröna i kvist och blomväg? :)
    Jag ska precis springa iväg en runda till blomsteraffären.
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja, liljorna har nu slagit ut de flesta och är helt ljluvliga! Kram

    SvaraRadera