L

fredag 6 februari 2015

Väder x 2

Fredag. Mkt bra!

Mkt fin soluppgång idag också, som jag just nu kommer lagom till jobbet för att hinna se. 


Så jag tog god tid på mig från bussen till kontoret… jag är fortfarande dålig på att komma ihåg att det faktiskt finns en kamera i mobilen som kan användas till annat än Insta Weather, men i morse blixtrade det till.


Dessutom var det  rimfrost på träd och buskar. Det är inte helt vanligt här och definitivt inte i min By, men jobbet ligger mer eller mindre på landet och där ser jag det ibland.  




Insta Weather ja, som jag f ö började använda i Juli 2013 och då gick in för att försöka ta en bild/ dag. Alltid med samma ”skin” och 2014 blev det 351 av 365 möjliga.
Eftersom jag gett upp att göra fotoalbum av alla andra bilder som tas under ett år, tänkte jag att åtminstone en Insta- bok kan vara roligt att ha och det beställdes därmed. Nu har den kommit och jag är otippat nöjd faktiskt. 


Den enda bilden hjälper minnet ganska mycket att komma ihåg just den dagen. Sen tycker jag det är barnsligt roligt att från ett år till nästa, jämföra t ex temperatur och allmänt väderläge…
 Februari förra året t ex. Då var det ju OS och det upptog större delen av min vakna tid.


Sen är det en ren fröjd att se temperaturen i Juli, då jag badade som allra mest och jag hoppas, hoppas det blir en lika fin sommar i år.


Förra året idag den 6:e Februari var jag på Ikea och minsann har jag varit där idag också. Det är ju faktiskt lite lustigt….


Igår var det ljust när jag gick från jobbet och halvvägs hem, fortfarande ljust. Det märks faktiskt att det går på rätt håll och det är inte en dag för tidigt! Go´Kväll 


6 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga bilder och boken! Gillas!
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ja, det var kul att få hem boken helt klart! Kram

      Radera
  2. Vad fin bok och trevlig helg! ❤️
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Men vilken kul idé med boken! Är också lite vädernörd, har faktiskt börjat föra väderdagbok :-) den 10:e feb var det tex plusgrader hela dygnet - både i fjol och i år! Troligen ganska ovanligt här uppe, och jag hade ju definitivt inte haft koll på det utan dagboken :-)

    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det kul? Jag jämf. ganska ofta och det är inte såå stor skillnad alltid som man kanske tror.

      Radera