L

tisdag 3 mars 2015

det finns brunch...och så finns det BRUNCH!!!

Det här  svarta företagshotellet ligger på Ön och blev klart förra sommaren. Det är baksidan man ser och längst ned med en ljuvlig terrass, ligger en Bistro, som rätt och slätt heter Bistro Dragörkajen. Där var jag och väninna L i söndags och åt brunch. (den bilden har jag inte tagit, resten är med ajfånen)


Vädret var lika uselt som det var fint dagen innan när jag och Lingon sprang där i krokarna, men det var varmt och gemytligt på alla sätt inomhus. Inte särskilt mycket folk till att börja med, förmodligen p g a väder + 5- milen, så en stund hade vi hela
Stället för oss själva.


Det är mycket tveksamt om jag någonsin ätit en bättre brunch i Metropolen!
Köket är öppet och kocken lagar efterhand som det tar slut på faten som ställs upp på disken, så ingenting hinner bli geggigt, kallt eller rörigt. Mkt Bra!


Vi åt sakta, pratade ikapp om vad som hänt sen sist och njöt i fulla drag...



Tallrik nr 1 innehöll underbar lax, äggröra, sill, sallad m Polkabeta och Granatäpple, Parma med Melon och en Morotssallad. Allt är himmagjort och i stort sett allting har en liten twist, som gör att det känns väldigt lyxigt och personligt.

På tallik nr 2 valde jag Pulled Pork på surdegsbröd, Kalvsnitzel, Smoked Ribs och en typ av Tacorulle. Och lite mer av den otroligt goda äggröran…

Nr 3. Ja, det är ju ost som synes och helt nybakade scones med små, små aprikosbitar i. Inte en chans att jag kan baka så goda scones!

Nr 4 innehöll det jag på sätt och vis blev mest imponerad över, nämligen Jitterbuggare. För jag pratade en del med kocken och hon sa att det var första gången hon gjorde det. Kockar brukar ju inte vara så glada för att baka som hon sa… Och så var de helt perfekta. På första försöket! Pannkakorna var tunna och frasiga, något annat hade varit mycket märkligt.


Förutom det jag nu räknat upp fanns nybakat bröd- olika sorter, Kanelbullar, juice, kaffe, te, mer sorters ost och sylt och förmodligen mer jag inte kommer ihåg just nu. De som inte dukades fram, var fil, yoghurt, flingor och liknande. Det saknade jag inte en sekund. Det är min standardfrulle 5-6 dagar i veckan ändå…

Rekomenderas alltså å det bestämdaste!!! Go´Kväll


4 kommentarer:

  1. Jittebugg var länge sedan jag smakade....mmmm....allt ser mycket gott ut.
    Trevligt inlägg även ditt förra med Lingonträff.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var toppengott och fast det var dåligt väder på söndagen, en toppenhelg! Kram

      Radera
  2. Åh mums! Tackar för inspo! Dit ska jag dra med familjen någon dag.
    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Vill de inte, så ring mig! :) Kram

      Radera