L

onsdag 18 mars 2015

En Söndag utomhus

I söndags tiden kom Mr T och hämtade mig vid halv 10- mig för en fotorunda. Jag var hemma igen strax efter 5 så i stort sett hela dagen spenderades utomhus. Mkt Bra! Först körde vi till Kungsparken och jag övade mest på att ta sådana här bilder. Mr T har haft sin kamera länge, men inte använt den precis. Det ändrade Brutus Östling på när vi var på hans föreläsning, så det är mycket fåglar nu, även jag tycker helt uppenbart att det är roligt.



11,30 körde vi till Ön för att äta brunch. Andra gången där för min del och första för Mr T, som f ö stod för kalaset. När vi fått vårt bord, var det fullt. Tydligen har de aldrig haft så mycket folk där som i söndags… Maten var precis lika fin som jag minns den också.


Solen kämpade och lyckades bryta igenom molntäcket emellanåt, vilket resulterade i ett rätt häftigt ljus, så vi gick runt Ön och på kajen vid inloppet. 


Det här är Strandskator. Jag har sett dem på samma ställe tre gånger nu, men inte lyckats få med dem på bild förrän i söndags, så det var också roligt. 



Sen hänger ju Skarvarna där också fortfarande och jag kan bara inte låta bli att fota dem.




Sista stoppet var Klagshamn och det var totalt meningslöst. Kallt och blåsigt, inte något kul alls, så efter bara en liten stund körde vi hemåt igen. Stannade dock till vid dammen och där såg vi Viggar. Det här är en  hane och två honor.


Det här är hundratals!! Svåra att komma nära, eftersom de inte är intresserade av eventuell mat människor ger dem, utan istället dyker på botten efter något ätbart.


Kul med fåglar alltså, men inte alltid. T ex är det mindre roligt att ett Duvpar bestämt sig för att bygga bo under nocken på min balkong. Jag ser dem inte, men de skräpar ned en massa och de blir verkligen skitsura när jag är där ute. Det hörs långa vägar….

Idag är det Onsdag och jag springer i tvättstugan. I morgon jobbar jag drygt halva dagen sen far jag över sundet för Konsert och övernattning. Mkt Bra!

2 kommentarer:

  1. Härligt och vilken pli du har på tamron. Imponerande. :) Hoppas Köpenhamn var superbra. <3
    kramar

    SvaraRadera
  2. Tack snälla, men du kan ju gissa hur många bilder jag tog jämf. med hur många som blev något att ha! Ha,ha Kramen

    SvaraRadera