L

måndag 23 mars 2015

Fina Parken- Köpenhamn

Utcheckning kl 10,00 är kanske inte optimalt dagen efter en konsertkväll. Å andra sidan ville jag inte sova bort den lediga dagen och eftersom vädret var något bättre än utlovat, lämnade vi bagaget på hotellet och gick Frederiksbergs Allé väster ut tills den tog slut och vi var framme vid Frederiksbergs Have. Till vänster om den stora entrén till parken, ligger den mindre Trädgårdsföreningens park. Här kan man fika och det ser ju bara för mysigt ut. Kan bara tänka mig så fint på vår/sommar att sitta där med ett glas vin…


Här träffade vi dessutom på den här lilla sötnöten. Mkt märkligt, eftersom vi pratat om att det vore roligt att se en Ekorre. Så den underhöll oss en stund och sen gick vi in i stora parken.



Krokusarna var nästan på upphällningen, men blommade ändå väldigt fint och fast det ännu inte är grönt någonstans, är där väldigt vackert. 



Dessutom hade jag läst att det skulle finnas Hägrar där och om det fanns! Säkert 40-50 stycken och de var inte främmande ett dugg. Full aktivitet i trädkronorna också, då de byggt bo nu. Otroligt roligt att iaktta dem, så där blev vi hängandes en bra stund. 







Såklart finns där även andra fåglar, men inte särskilt mycket människor, så det kändes nästan som om vi hade den enorma parken för oss själva.


I ena änden gränsar den till  Köpenhamns Zoo och där kan man kika på elefanterna…. Vad vi sen gjorde är kanske då inte så svårt att lista ut?


Nu är det emellertid måndagskväll och värsta arbetsdagen är över. Tänk att det ska vara så besvärligt med just måndagar? Jag gick i alla fall ned till havet efter jobbet och det var blåsigt som vanligt, men också skönt. Som vanligt, Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Så mycket fina bilder och heja Tamron igen. :) Ja, måndagar kan ju suga musten ur en på jobbet. Jag har ju varit ledig idag men jag tror det är lika ändå på måndagar. Det känns inte alls samma sak när jag börja jobba i morgon tisdag.
    kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
  2. Vilken söt ekorre och spännande fågel, hägern.
    Måndagar är sådär men nu är den snart över.
    Kram Titti

    SvaraRadera