L

fredag 27 mars 2015

Fira Våren

Igår mötte jag upp Lingon i Metropolen och så gick vi in på Kyrkogården för att se om den blå mattan möjligen slagit ut. Här är alltid en gul matta först, bestående av Vintergäck, vilket för all del är fint när det är sådana mängder, men som jag skrivit förut, är det 100 gånger vackrare när den blå Scillan kommer.

Det är på G helt klart, men riktigt utslaget är det inte än. Tillräckligt mycket dock, för att det skulle vara värt att dokumentera. Alla bilder utom de på mig själv, är tagna med min usla ajfån, eftersom det inte hjälpte att jag lagt fram kameran kvällen innan, jag  glömde den hemma i alla fall. Kokade även kaffe utan själva kaffet, så jag var väl ovanligt trött kanske….


Vi omfamnade våren var och en på sitt sätt....



En snabb tur på Granit och en snabb tur på Blomsterpigan, sen gick vi till Melker Anderssons nyöppnade restaurang nere på Centralen. Sen tidigare har han  ”köttbaren”, som fått fina omdömen och där man fortfarande bör boka bord i relativt god tid.

Vigårda Grill, som öppnade i Metropolen nu i Mars, är något helt annat. Konceptet är lite lyxigare snabbmat och det är precis vad det är. Såhär beskriver de själva sin idé


Entrén är inbjudande och uteserveringen kan jag tänka mig blir mycket mysig att sitta på när det blir liiite varmare, för fast det var en 6-7 grader var det rått och blåsigt. Som vanligt...


Himla trevlig lokal och praktiskt placerad för eventuella tågresenärer och andra som inte vill ha en sunkig burgare, utan en kolgrillad nygjord burgare med närproducerade grönsaker och väldigt krispiga och fina pommes. För det är vad man får här. Bortsett från en sallad, är det faktiskt bara burgare på menyn. Ja, sen kan man såklart fika också


Annars fungerar det som på BK ungefär. Du beställer, väljer tillbehör, väntar en stund, hämtar din mat, äter och om du vill städar du upp efter dig efteråt. 


Mycket folk var där, även en hel del barnfamiljer och akustiken är väl kanske inte den bästa då det larmade ganska mycket, men vi hade en fin kväll och jag kan absolut tänka mig att gå dit igen.
För mig är detta vardagslyx. Särskilt eftersom jag tog ett glas vin också. Jag tycker inte det är roligt att ta ett glas vin själv. För det skulle jag ju kunna göra om jag t ex lagar något gott hemma, men det blir liksom inte av…



När detta publiceras, är jag ute och äter.Igen. Det var ju inte riktigt planerat, men ska vara himmavid senast 20,45 eftersom det är fotboll. Mkt Bra, hoppas Z är i samma form som häromdagen när han gjorde hattrick. Go´Kväll

3 kommentarer:

  1. God burgare det där och tack för bilderna i mail. Jag försöker skicka tillbaka men det fastnar i utkorgen ikväll. Får se om de kommer fram. Hoppas du har det gott ikväll med. :)
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh, tack själv. Såg nyss ditt inlägg...fniss :) Kvällen var ok, men fick ont i magen? Skumt, jag tål ju allt. Kramen

    SvaraRadera
  3. Låter mysigt. Synd jag inte tål kolgrillat men kan ta salladen för killarna i familjen hade nog allt gillat deras burgare låter det som :-)

    SvaraRadera