L

söndag 1 mars 2015

Fotoeftermiddag


Igår hade Lingon den goda smaken att komma till Byn. Inte en dag för tidigt, det var länge sedan vi sågs. Jag mötte upp henne på torget och så gick vi ned till småbåtshamnen.



Vädret var ljuvligt vårlikt och vi vände oss mot solen och fotade som tokar. Bra ju att vara två och kunna fota varandra.


Jag drog helt förvirrat in henne på ett privat område, där vi inte kom ut ifrån annat genom ett stängsel med ett hål i, s¨går det när man har mycket att prata om. Sen gick det tack och lov bättre. Här nedan ser man förresten "Sillatallriken" på Ön. Poppis ställe för många By- bor.


Vi hittade också hennes båt. Och det var ju lite otippat att den är just här, men det är klart, det är lite ont om hav i hennes by. 
 

Jag har ju en hang- up för tillfälligt att fota fåglar och helst då i luften eller som nedan landningar.
Särskilt änder ser väldigt tokiga ut just i landningsmomentet...



Förutom Hägrar, Svanar och Tranor, gillar jag Skarven mycket. De är bara lite luriga att komma nära. På Ön brukar en hålla till och det är den jag pekar på. 


Efter fika på Kajutan kändes det plötsligt kallare och solen stod lågt och speglade sig i fjädrarna på änderna i dammarna. Så vanliga men ack så fina ändå...


Det här är Byns enda höghus om man inte räknar det på Ön. Vanligtvis är det ljusblått och ganska sunkigt, men när solen gör det silverglittrande, är det riktigt fint!


Så for Lingon hemåt och jag knallade hem för att se damernas 3- mil på Play. Jag hade hela dagen lyckats undvika slutresultatet, så det blev en bra kväll och lagom aktivitet, eftersom den numera ständigt återkommande helghuvudvärken malt hela dagen. 

Nu ska jag strax träffa väninna L och det slår mig att jag därefter träffat 4 fina inom loppet av en vecka. Sen blir det  5- milen hos Ma och Pa. Det är inte dumt alls! 

3 kommentarer:

  1. Försvann min kommentar? Tack igen för finaste dagen och vilket väder? Idag är det ju uck.
    Stora kramen!
    ❤️

    SvaraRadera
  2. Ja, snacka om att vi hade tur som fick en så fin dag! Kramen och hoppas du är himmavid nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer leva på den hela veckan. Så skönt det var i solen.
      Ha en fin måndag!

      Radera