L

lördag 21 mars 2015

Köpenhamn- Bryan Adams & anrik restaurang

I torsdags jobbade jag kort dag, eftersom jag och Mr T skulle över sundet och gå på konsert. En trissvinst på 1000:- gjorde att vi lyxade till det lite med övernattning och semester i går. Mkt Bra!


Här bodde vi. I Fredriksberg, eftersom Forum Arena ligger där. Himla gulligt litet hotell med helt ok rum, trevlig personal och absolut godkänd frulle.


Jag hade fått biljetten av Mr T, presenterad på en vinflaska, så den tog jag med och när vi installerat oss, pustade vi ut en stund och jag kunde bara inte ta in att jag skulle vara lite långledig. 3,5 dagar med helgen ju.


Ned för den fina trappan och ut i det fullständigt ljuvliga vårvädret. Det var lika fint i Metropolen när vi for därifrån på eftermiddagen. Dessutom helt vindstilla nästan.


Här står jag precis utanför hotellet på Frederiksbergs Allé.


Kvarteren här är fullsmockade med karaktär och det är inte för inte Fredriksberg kallas för Köpenhamns Notting Hill. Det var inte många hus vi gick förbi jag inte skulle kunna tänka mig att bo i. Om man flyttade dem till Metropolen då, jag kan inte bo i ett land där man inte kan få en ordentlig kopp kaffe!


Nedan är klubben. Mr T har ätit här ett antal gånger förut, hans föräldrar ännu fler men jag har aldrig varit på Klubben. En instution i Köpenhamn som är känd för sin rustika mat och rejäla portioner.


Tallrikarna står på bordet vid ankomst och det är för att maten serveras på fat. Jag tog en Hakkeböf och Mr T tog spätta, så delade vi, men minst en person till hade kunnat äta och blivit mätt. Verkligen speciellt ställe med underbar ägarinna som direkt fick mig att känna mig hemma och välkommen åter.


Tillbaka på hotellet för att lämna kamera bara och så gick vi ut igen i den fina kvällen bort mot Forum.


Jag har sett Bryan Adams förut. I slutet på 80- talet när "Reckless" kom och gjorde stor succé. Det var på Ullevi i Göteborg och på natten drömde jag att vi gifte oss dagen efter konserten. För att komma undan pressen, tog vi en bakdörr ut från hotellet och körde på motorcykel upp i bergen (?) där vi på en topp vidges utomhus. Mkt bra minne som jag förmodligen aldrig glömmer...


Första delen av konsertern tillägnades alltså Reckless- albumet, eftersom det i år är 30 år sedan det kom ut. Men. Som han själv sa, jag har gjort 12 skivor och en och annan hit från övriga skivor har det ju också blivit. Vi fick höra dem alla.


Inget att klaga på setlisten alltså, men jag vet inte...det kändes lite tamt på något vis ändå.
Kanske för att vi satt ned och inte kände stämningen från mitten och framåt på golvet, men min krokiga rygg klarar inte att stå still så länge nuförtiden och jag njuter mer om jag får sitta ned.


Bäst: "Summer of 69" Eftersom jag är född då, ligger den mig extra varmt om hjärtat
Sämst: Jag vet inte, det lyfte liksom aldrig ordentligt
Saknad:Mer mellansnack, han har många roliga och intressanta saker att berätta
Mest Otippat: Vattenkammad frisyr! What´s up med det liksom??
Fråga: Är detta någon typ av avskedsturné?
Betyg: 3 Flipfloppor. 


I dag är det lördag och riktigt skitväder, så bortsett från en liten runda till affären, har jag inte varit utomhus. Lite p ga ont i fötterna efter gårdagens aktiviteter, men det får jag visa en annan dag. Go´Kväll

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder och jag vill åka till Danmark på stört. Fast det måste vara mycket varmare än idag. :)
    Höres. :)
    kram!

    SvaraRadera
  2. Usch ja, i lördags var det bedrövligt men det verkar rätta till sig nu, fast det är kallt tycker jag nog. Frederiksberg vinner över Nyhavn och krokarna alla dagar i veckan för min del och mycket kvar att utforska där också, vilket är så roligt, Kramen

    SvaraRadera