L

måndag 9 mars 2015

Rapport från Paradiset

Varmaste dagen hittills igår tydligen. Det blåste rätt rejält på Byn, men solen strålade och jag for ut till Paradiset för att kolla läget och röja lite grand. Där var betydligt lugnare och faktiskt kändes vinden varm för första gången i år.

Snödropparna är fina nu och det känns som de är fler än någonsin vilket är roligt såklart. 


De här är så himla fina, men man får vända upp dem för att se hur dubbla de är. 


Jag har inte så mycket krokus, men de här verkar sprida sig rätt bra och har en blek lila färg som jag kan acceptera. Lite gula Vintergäck har jag, fast jag försökt ta bort dem och nu när de blommar låter jag dem stå…


Sen Iris med helt underbar himmelsblå färg utan tillstymmelse till lila i blomman. De är riktigt fina, men verkar ha flyttat in i en Lavendelbuske, så jag fick klippa fram dem.



Sen körde jag till Pildammarna och gick en sväng. Väldigt mycket folk såklart, men jag kunde bara konstatera att jag inte  gillar den parken så mycket. I alla fall inte slingan runt dammen. 


Det är lite mörkt på något vis och alldeles för mycket övermatade måsar, gäss och änder. Stimmigt helt enkelt, så jag stannade bara en stund innan jag for till Ön istället. Mycket lugnare och så havet förstås...



I morse vaknade jag av att jag trodde jag försovit mig. Det var ljuset! Så påtagligt det är nu att vi går på rätt håll, mkt bra!

2 kommentarer:

  1. Visst har det blivit ljust?! Jag tycker det är otroligt hur fort det har gått sedan vi steg upp i mörker, körde till jobbet i mörker och knappt såg ljus på hela dagen... Nu är det underbart att vakna till solen, även om man kan tro att det är mitt på dan... Så härliga blomsterbilder från Paradiset du bjuder på. Och dina fåglar är också helt underbara!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Iris! Alleredan? Ja, ljuset är helt underbart och vilken fin söndag det var. Och idag skulle man varit ledig också. Underbara bilder! <3
    kramar

    SvaraRadera