L

onsdag 11 mars 2015

Som minidrakar

I söndags efter att jag varit i stugan och körde ut till Ön för att lämna bilen, fick jag då se Skarven på nära håll. 6 stycken dessutom. En fullvuxen och 5 ungfåglar. Jag kollade nämligen upp när jag kom hem hur många arter det egentligen finns, eftersom de fem var brunsvarta men den sjätte helt kolsvart med en vit fläck. Det har alltså då med åldern och inte arten att göra. 


Det finns absolut vackrare fåglar, det gör det, men jag gillar dem på något vis. De ser lite urtida ut och när de sitter med vingarna utbredda på tork, är de ganska mäktiga ändå. 


Lite som minidrakar kanske….Vingspannet är 130-160 cm och det är ju rätt stort.



Passade på att fota lite andra fåglar när jag ändå var igång. Fanns ju liksom ingen anledning att gå inomhus i det ljuvliga vädret!


Nej, jag kommer inte bli fågelskådare, kamouflera mig och köpa gömsle, men roligt ju att ha något att fota..




Idag är det redan Onsdag och det fina vädret har hållit i sig. Mkt Bra! Hoppas helgen också blir fin, då blir det utflykt med Ma och Pa på lördagen. Till fina, fina Ystad. Längtar redan. Go´Kväll

1 kommentar:

  1. Helt underbara ljuvliga bilder och jag tror du måste vara mästare på att stå still. :) Jag klarar inte alls av det objektivet. Wow!
    Ha nu en underbar tur till Ystad i morgon och jag hoppas på sol.
    kram och tack för den fina presenten, har mailat dig

    SvaraRadera