L

tisdag 17 mars 2015

Y- town

Om fredagen var sådär, var lördagen mycket, mycket bättre. Efter en ganska slö förmiddag körde jag med Ma och Pa till Ystad för att se Jörgen Mörnbäck på Ystad teater. Strax efter lunchtid bar det iväg i perfekt bilväder och knappt en timme senare parkerade vi och gick till Bröderna M för att äta något innan eftermiddagsföreställningen.


Det blev deras fina Gourmetpizzor med en botten så tunn och frasig att jag undrar om jag någonsin fått en liknande förut. Mkt Bra!


Sen gick vi såklart en sväng i smågatorna och jag pekade ut ett gäng hus där jag kunde tänka mig att bo, vilket var ganska många..det är ju ljuvligt fint där. 


Väl framme på teatern, beställde vi fika till pausen. Ja, efter lite yrande omkring på de olika våningarna, för det är inte helt logiskt faktiskt. Restaurangen nås bara från vissa trappor. Men allt är ursäktat, eftersom det är så otroligt fint där!


Jörgen Mörnbäck är sjukt rolig och duktig på att imitera. Povel Ramel, Göran Persson, Per Sinding- Larsen och Björn Ranelid var helt outstandning, för att bara nämna några få.
Vad jag däremot inte hade koll på är att han är väldigt musikalisk och en vass pianospelare. Att han även imiterade utländska artister som Sinatra, Dean Martin och Mr Springsteen (!!)  m fl var också en överraskning. Mkt bra alltså!


När vi applåderat klart, hade han ungefär 40 minuters vila innan nästa föreställning, som var extrainsatt. Sammanfattningsvis 4 Flipfloppor. Det var länge sedan jag skrattade så mycket och hjärtligt! 

Mello kollade jag på med ett halvt öga sen när vi var hemma igen och det är möjligt att Mums- Mums kommer att gå långt i ESC, jag förstår bara inte hypen. Alltså, det är ju en ”kär påg” men så himla bra är den väl inte?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar