L

lördag 11 april 2015

Finbesök

Häromdagen mötte jag upp Fiona efter jobb och vi drog i strålande solsken till Buren för plockmat och vin och meningen var väl att vi skulle smida lite planer, men det blev inte så mycket med det. 


Istället knallade vi lite smålulliga ned till havet och fick se ett spegelblankt hav och en fin solnedgång.




Några svanar var där också och ett par utförde av oklar anledning, någon slags Svandans, (parningsritual?) vilket innebär att de liksom poserade och cirkulerade på stället nästan helt synkoniserat. Mkt märkligt.


Ja, sen tittade vi kanske onödigt länge, på ett par dykare som fotade under vattnet och kom ungefär då på att vi var väldigt kaffesugna. Där vi befann oss, var det närmare till Ma och Pa än till Buren, så vi knallade helt enkelt dit istället. Mkt Bra!



Sen gick vi hem igen såklart och innan hon åkte till sin By, lämnade hon av lite Chiliplantor till mig och fick några tomatplantor med sig. Mkt Bra igen. Särskilt som de fröer jag köpte när vi var på Mallis, är spårlöst borta fortfarande, så bra att hon dragit upp plantor..

Älska aktiviteter mitt i veckan, fast det inte är såå roligt att gå upp dagen därpå.


Idag är det lördag och jag har donat i Paradiset. T o m börjat städa inomhus lite, men vädret är på topp och då vill jag ju hellre vara utomhus. När detta publiceras, är jag på konsert och ser Christian Kjellvander. Life is Good!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att se er bägge på bild.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Du verkar verkligen fått till det där med att hitta på mysiga saker!
    Fina bilder med!
    Kram

    SvaraRadera