L

onsdag 22 april 2015

Födelsedagsfirande

Söndagen bjöd på om möjligt ännu finare väder än lördagen och för att s a s ”komma i ordning” efter lördagens festande, gick jag ned till havet, vilket jag såklart inte var ensam om, men så mycket folk var det länge sedan jag såg där.

Hemma igen, blev det en powernap, innan jag gick till Ön och Ma och Pa för hennes födelsedagsfirande. 


Alla 13 var på plats, vilket var ett tag sedan, så allt bra och såklart ljuvligt att träffa lilla  M och lille C igen.
  

Ett par rödhakar satt på lekplatsen utanför och övervakade tillställningen…


God mat som vanligt med potatisgratäng på Mandelpotatis, vilket var en riktig hit. Goda såser, perfekt kött och ljuvlig sallad med Mango. Mums! 



På lekplatsen kände lilla M att det var läge att städa upp lite, medans lille C mest åkte rutschbana, han gillar inte att smutsa ned sig för mycket…. 



Sen åt vi jordgubbstårta och pratade sommarplaner. 


Ma var väldigt nöjd med dagen och det är ju huvudsaken. Go´Kväll

4 kommentarer:

  1. Salladen ser god ut...mango gillas.
    Jordgubbstårta mmmmm....
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mango är bäst! Och tårtan var supergod den också, Kram

      Radera
  2. Jag trodde ju jag hade kommenterat? Naja... Hoppas att du hade trevligt och den där salladen såg verkligen god ut. Och Tåååååååårtan.
    kram och vi hörs i luren någon dag. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt var gott, särskilt salladen faktiskt, Kram och det gör vi

      Radera