L

söndag 26 april 2015

Gamla Vänner

I fredags kom mina äldsta vänner jag fortfarande har kontakt med. P och jag lärde känna varandra först, då vi bodde på samma gård. Våra bröder, båda 9 år äldre än oss var med i scouterna och givetvis ville vi också. Där träffade vi Å och T. Då var jag nog 8 och de tre 9 år.

Vi ses inte jätteofta, men då och då fast det är skärmmande 12 år sedan vi sågs alla fyra samtidigt!

P hade gamla foto med sig och jag rotade fram ett gammalt album, herregud så roligt. Jag gjorde pasta med Karljohansvamp, parmesan och Salami och så åt vi och pratade och pratade.



Minikladdkakemuffins till kaffet och trots att det var en hel del som gick fel, t ex med toppingen, blev de riktigt bra. 


Jag fick vin och den här ljuvliga blombuketten. Så otroligt roligt att träffas allihop och jag hoppas inte det dröjer så länge till nästa gång.


Lördagen spenderades i Paradiset, där det i stort sett är klart för inflyttning. Mkt Bra!

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni känt varann så länge och fortfarande har kontakt. Min äldsta kompis bor i Göteborg och vi borde verkligen ses någon gång snart igen.
    Kramar och hoppas du har en fin kväll!
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är roligt och vi är förvånansvärt lika som vi var då, Kram

      Radera
  2. Kul med barndomskamrater, jag har en väninna som jag känt sedan jag var 6 år, men de två jag umgås med mest träffade jag när jag var ca 25 år.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rätt häftigt och också skrämmande hur gamla vi blivit, hahha ;)

      Radera