L

måndag 27 april 2015

Gröna Räcket

Igår var det ruggigt väder i stort sett hela dagen, men efter en tur på byn, tyckte jag det ljusnade och regnet slutade också så jag gick ned till havet. Det var några dagar sen jag var där och om jag går på gräset istället för vid vägen, går jag på hundrastplatsen och där på en kulle hade någon satt en stol...fint.


Det blåste mer än jag förväntat mig, men det blev ändå en fin tur. I stort sett alla fåglar jag sett var på plats. Havstrutarna...


..några svanar som flög så nära över mitt huvud att jag hörde vingslagen och den här kraschlandade verkligen. På huvudet såg det ut som och det tog en bra stund innan han kom på rätt köl igen.

Tittar man noga, ser man en Skrake under vingen på honom. De är himla fina!


En strandskata, som nog undrade vart kompisen var. De två brukar alltid sitta på samma brygga men idag var det bara en. Som dessutom hoppade runt på ett ben och därmed förmodligen frös ganska mycket


Sen kom det 2 stirriga måsfåglar, som flög som om de hade druckit redbull/ vodka ungefär och när jag kom hem och kollade upp den, visade sig att det är Silvertärnor. Förmodligen inte så ovanliga, men jag har inte sett dem här förut.




När jag vände hemåt började det regna igen, men strax efter åtta hade jag denna magiska himmel på balkongen. Hade jag hunnit innan solen gick ned, hade jag gått ned igen. Lätt!



Idag är det måndag och en kort arbetsvecka inleds. När detta publiceras, är jag på kalas och firar lilla M som fyller 4 idag. Mkt Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar