L

onsdag 8 april 2015

Påskfirande II

Dagen därpå vaknade jag efter att ha sovit som i koma och i matsalen dukades så frukosten fram… Ost och bröd från lokala handlare, våfflor, plättar, sill, lax, varm äggröra, bacon, korv osv. Extra plus för stor burk Nutella. Vi satt på verandan och åt. Igen. Sen promenerade vi och minsann fick jag fotat en Bofink också.




Så checkade vi ut och körde uppåt till Båstad, där vi först gick en liten runda i hamnen för att sen köra vidare till Hovs Hallar


Jag var där för första gången förra året, då det var överraskningskonsert med Mando Diao. Nu var de inte där, men där fanns skärmflygare. 



Hann precis se en av dem sväva iväg, innan vi slöt upp vid bilen och körde hemåt till Byn. Vi stannade dock till i Bosarp (?) där ett gäng affärslador var öppna och där jag köpte sättpotatis. Hög tid att sätta dem på groning nu. 


Ovanligt lite konstrunda i år, men jag saknade det inte alls faktiskt. Go´Kväll

5 kommentarer:

  1. Vilken fin påsk du haft.
    Maten på Påskafton såg så god ut.....efterrätterna....
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Ja jisses så fint alltihop var. Maten var suverän! Kram

    SvaraRadera
  3. Det var nog i Boarp du var.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! så hette det ju. Roligt ställe helt klart :) Kram

      Radera
    2. Ja! så hette det ju. Roligt ställe helt klart :) Kram

      Radera