L

torsdag 9 april 2015

Påskfirande III

Annandagen kom och det var lika strålande fint väder som dagarna innan. For först till Emporia och mötte upp kusin P. 

Vi strosade omkring och åt så småningom lunch i Långkoksrestaurangen. Helt ok, men inget över sig. Kändes ändå som mer riktig mat än t ex Kebab, Fish ´n´Chips och Burgare, som också finns på mattorget. 


2 vändor var vi uppe på taket och det mystiska var att det var helt stilla. Inte en vindpust nästan och det är verkligen ovanligt där uppe.


Sen tog vi tåget därifrån. P åkte hem till sin By och jag åkte en hållplats till Triangeln, där jag mötte upp väninna M, som fixat biljetter till Jill Johnson. Ett glas bubbel blev det innan föreställningen som började kl 16,00. Det bar lite emot att gå in och sätta sig, när vädret var så fint, men såklart var det värt det. Hon är väldigt proffsig och känns samtidigt genuin på något vis. Tyckte dock inte att det lyfte ordentligt förrän i slutet då hon spelade Mr Springsteens ”No Surrender”. 


Några väldigt välplanerade extranummer senare var det slut och vi tog årets första glas vin på uteservering. Så där satt vi i solen och nöjt, samtidigt som jag fick sms- rapporter om Gif Sundsvall- MFF. 1-4 slutade matchen. 0-3 efter knappt 20 minuter och Malmö verkar ha visat vart skåpet ska stå. 


Mkt bra avslutning på en annorlunda och mycket bra påskledighet. Go´Kväll

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig annandag! Den hade jag lätt kunnat hängt med på :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det var inte dumt alls. Hojta gärna till om du ska till Metropolen :) Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det var inte dumt alls. Hojta gärna till om du ska till Metropolen :) Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, vad härligt!
    Vi funderade på Emporia på långfredagen, men när vi hörde att där nog var smockat med folk avstod vi. Det lockar inte tillräckligt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag vet inte...det har aldrig varit smockat med folk när jag varit där. Möjligen mycket folk, men bygget är ju så stort att jag i alla fall aldrig märkt av det.. Kram och vill du fika om ni kommer hitåt vore det ju jättekul!

      Radera