L

fredag 1 maj 2015

Bortskämd på Valborg


Jag drog alltså till Fiona igår efter jobbet och såhär inledde vi Valborgsfirandet. En kanna Sangria, som smakade sommar och semester! Mkt Bra.


Mycket prat förstås, var någon vecka sedan vi sågs och undertiden fixades en helt underbar middag med asiatiska influenser. 


Sen gick vi till parken, där det tidigare på dagen varit över 30 000 personer som festat sen morgonen. Vissa sen kvällen innan, 


Hej hej. Jag tror ju nästan alltid att det är kallare än vad det faktiskt är, så mössan var på, men kvällen var underbar, sol och alldeles stilla.


Sen kom Filippa Bark och höll ett mycket underhållande förstamaj-tal. Och kören sjöng in våren...


...samtidigt som elden tändes till ljudet av rytmiska trumslagare som omringade den. Väldigt stämningsfullt och hur häftigt som helst.



Väl hemma igen, tände vi en egen liten brasa och åt ljuvlig dessert. Mango m Prosecco och Brownies utan socker och mjöl, men däremot med bl a stevia och svarta bönor (!!) 


Så roligt att fira Valborg med Fiona och så otroligt god mat jag fick. Bussresorna hem bjöd på underhållning av annat slag. Det finns en hel del märkliga människor faktiskt, men allt gick bara fint. Idag har jag kört ett lass till Paradiset och varit i Kungsparken och sett ungar. Mkt Bra det med!

6 kommentarer:

  1. Låter som en finfin början på maj. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var toppen topp! Så härligt väder också och det gör ju mycket. Kram och så fint det måste vara på Öland nu.

      Radera
  2. Vilket mysigt Valborgsfirande! Och gott :-)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. alltså det var verkligen urgott!!! Jag ska sno recepten så fort jag får en chans! Kram :)

      Radera
  3. Så mysigt vi hade:)
    Och maten måste jag göra igen, drömmer om vårrullarna!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör jag med!! Fast allt var ju supergott. Kramen

      Radera