L

söndag 24 maj 2015

Helgen som gick- del 1

Hej I Rapsfältet! Nu ser det kanske ut som att jag böjer mig eller nå´t, men jag snarare sträcker på mig. Högt är det och gula fläckar på byxorna fick jag, men så härligt ändå!


Lördagen började tidigt, 07.15 hämtade Mr T mig, så körde vi till Margretetorp, där jag f ö firade påsk, och åt deras ljuvliga frulle. Som är mer som Brunch. Otroligt gott och rekomenderas verkligen!


Det var vackert i påskas och såklart ännu vackrare nu när allt slagit ut. Vi gick en bra stund här och njöt.





Sen körde vi till Arild. Jag har varit där, men det är väldigt längesedan. Så pass att jag inte riktigt mindes hur där såg ut, mer än att jag älskade det då och har velat åka tillbaka sedan dess. MrT har aldrig varit där men blev lika förtjust som jag.


Nere i hamnen satt gubbarna och fikade och ljög för varandra. Precis som man förväntar sig i ett litet fiskeläge. Urcharmigt ställe.



Sen körde vi till Mölle. Vädret var inte på topp och det blåse lite, så här tog vi varsin varm chokela´och fyndade böcker i en liten "Boklåda" som hade otippat stort sortiment.



Sen for vi vidare. En liten bit, sen var vi framme på Kullen. Det kommer i nästa inlägg, Go´kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar