L

måndag 25 maj 2015

Helgen som gick del 2

Visst, jag gillar inte gult, men Rapsfälten som blommar överallt nu är verkligen magnifika. Vi körde alltså en liten bit bara, så var vi framme på Kullen.


Vädret hade nu rättat till sig och solen sken mer än det var moln. Uppe vid fyren är det otroligt högt och mobilen välkomnade mig till Danmark??


Osäker, men tror detta är Tuvtrift som blommar så rosa och fint överallt i klippskrevorna


Uppe vid fyren. Trots att det var en relativt lugn dag, skummade vågorna nedanför. Det måste vara riktigt dramatiskt på hösten. Och Kallt!


Vi gick mycket och länge på Kullen, sen körde vi tilll Höganäs och efter ett kort ärende på Outleten, gick vi ned i hamnen. Ganska lugnt och nästan ödsligt, men Hamnkrogen var öppen.


För nu var klockan runt 18 och det började kurra i magen igen. Vispat smör och gott himmabakat bröd kom omgående in på bordet.


Sen den Halstrade Gösen med nypotatis, vitvinssås, morotscreme och fräst Sparris. Hur gott som helst!


Det blev ett stopp till. I Lerberget, sen for vi söderut mot Metropolen och jag var hemma en halvtimme innan Mello. Himla trevlig dag som kändes lyxig och semesteraktig med allt uteätande.


Inga fåglar?  Jodå, en hel massa faktiskt, så de får komma för sig själv senare.


Idag var jag också uppe tidigt, p g a Loppis i Paradisområdet. Jag har rensat ut ganska bra och fick en del sålt. Mycket mer folk än vanligt, men det var nog för att vi i år firar 75 år. Tyckte det var bara nyss vi festade vid 70- års jubileet... Go´Kväll


2 kommentarer:

  1. Underbara underbara bilder!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Men vilken raps du badade i!
    Jag saknar rapsen. Det känns som att det är så nära och överallt i Skåne, men här ser jag den bara möjligtvis på avstånd. Och häromdagen när jag var nära hade den kanske kommit mig till midjan bara.
    Vilken härlig utflykt ni gjorde!
    Sist vi skulle turista runt Höganäs fullkomligt vräkte regnet ner när vi kom in i centrum, så det blev inte alls en den ljuvliga utflykt vi tänkt.
    Kram

    SvaraRadera