L

fredag 29 maj 2015

Inte OK

Okej, det har nästan slutat blåsa och det är mer sol än moln idag, men det är INTE ok Maj.Capice?!
Ta en titt på förra året och skärp till dig dessa sista dagarna innan det är Juni!


Jag har fortfarande lättdunjacka på morgnarna.
Jag har fortfarande strumpor
Jag har fortfarande värme på i Paradiset
Jag har flera gånger denna månad haft mössa
Jag har inte kunnat sätta ut mina tomatplantor

Jag är, när detta publiceras på Lilla Torg i Metropolen. Förmodligen huttrandes under en gasolvärmare. Det duger helt enkelt inte.....



7 kommentarer:

  1. Usch... den jämförelsen var ju inte rolig...
    Jag har tänkt att det är nog lite som vanligt, men det är det alltså inte? Nu vill jag också ha 25 grader och sol :-)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snacka inte om det! och nu är det strax Juni, men vädret verkar inte bli bra på en vecka än.. :( Kram

      Radera
  2. Ja fy så trist maj har varit...men strumpor vägrar jag!
    Fast mössa o vantar på när jag var ute på cykeltur idag.
    Se dock bättre ut nästa helg......hoppas!
    Kram Titti.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mössa här också mellan varven, suck! Ja, hoppas det blir bättre nu

      Radera
  3. Oj då..är det så illa!! Här tycker jag det varit bättre än tidigare år. Vädret är konstigt..)
    Trevlig helg!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, illa! Aprilväder med blåst, regn på tvären och kanske en solglimt emellanåt.. Kram

      Radera