L

torsdag 14 maj 2015

Semester dag 1


Kortet nedan togs strax efter 6 på morgonen i lördags och planet är på väg till Split med mig och Mr T ombord. Att jag kom upp vid 3- tiden är ett under, men så värt det....


..eftersom klockan inte ens var halv 11 när jag låg i en solstol vid den här lilla stranden. En timme senare låg jag och plaskade i det ganska kalla havet också. Mkt bra!


Här bodde vi. I Podstrana, strax utanför Split. Perfekt läge med egen strand. Hotellet var kliniskt rent, rummet pyttelitet men det visste vi om och vi var bara där mer eller mindre för att sova och ta en drink på balkongen.



Vid lunchtid, gick vi en bit norrut längs vattnet och hamnade på Restaurang Jura, där vi åt lunch.  Mr T sitter nedan och läser menyn. Sen kom det ett åskoväder och regn i ca 20 minuter, så då passade vi på att shopsa vatten och annat, samt installera oss i vårt rum


När vi senare på kvällen istället gick söderut, var det fint väder och solnedgången var det sannerligen inte något fel på heller. 


Restaurangen Amigos hade jag läst gott om och vi beställde in en grillplatta som vi inte orkade äta upp, men som smakade underbart. Inte fel heller att sitta och äta med den utsikten!


Här ser man Split. Mittemot vår strand, ligger Brac, som vi senare besökte och dit brorsan m familj åkt i många, många år.


Semestern kunde alltså inte börjat bätte och nu i efterhand, kan jag fortfarande inte fatta att jag faktiskt var där och hade det totalt underbart! Fortsättning följer....

6 kommentarer:

  1. Underbara bilder.....ser fram emot fortsättningen.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det kommer ett inlägg för varje dag Kram

      Radera
  2. Det ser helt underbart ut! Vackert och rofyllt. Och vilken utsikt att ha när man äter middag :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen fint. Och lågsäsong, men även vid högtrycket juni-augusti är detta ett lugnt ställe. Kram

      Radera
  3. Svar
    1. Det var det. Helt överlägset faktiskt, Kram

      Radera