L

måndag 18 maj 2015

Semester dag 5

Hemresedag och frulle på terassen för sista gången. Stranden såg lika inbjudande ut som vanligt och vid 7 på morgonen var det redan 18 grader varmt.


Havet låg nästan som en spegel och fiskaren fick faktiskt fångst i sina nät och burar. Det var rätt ofta fiskare utanför oss och jag förmodar de förser restaurangerna längs stranden med vad helst de fångar…


Här har vi lyft och drygt 2 timmar senare landade vi i Danmark.



Lite skillnad både på himmel och temperatur, när vi sen närmade oss Sverige och rapsfälten.


Öresundsbron fick mig genast att känna att jag var himmavid, fast vi såklart landade på Kastrup. I rätt ok väder ändå, men det ändrade sig senare på dagen och det blev regn och blåst. 


Sammanfattningsvis kan jag inte komma på något negativt varken med vår resa eller det av Kroatien jag hann se. Landet gav helt klart mersmak och jag förstår att brorsan m familj i sommar åker dit för elfte året i rad. Det är ju kort restid också, inte ett fel alltså!

Nu är det redan måndag igen och en helg med mycket trädgårdering har passerat. Ikväll ska jag på en föreläsning om fågellivet i Metropolen. Det blir intressant och veckan bjuder på fler roligheter, så jag klagar inte…

9 kommentarer:

  1. Din bilder från Kroatien har gjort även mig sugen på det landet! Jag förstår ni haft det härligt!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var absolut PERFEKT alltihop. Åk säger jag bara! Kram

      Radera
  2. Längtar till värmen......sol o hav.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag längtar tillbaka, här är kallt och regnigt fast solen just nu tittar fram lite, Kram

      Radera
  3. Tack för din reseskildring med oerhört vackra bilder!! Varit så roligt att läsa o se allt du visade oss. Har länge velat åka till Kroatien men än har det inte blivit. Av besynnerliga skäl har det fått stå tillbaka för andra mål. Visade min man härom dagen dina bilder. Han tittade intresserat. Han var med sin dotter där för 12-13 år sedan om jag minns rätt. (Åren går så fort..) nu är det våran tur tycker jag, fniss.. Tack igen! Det uppskattades.
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och jag tycker absolut det är er tur isf :) tänker på resan varje dag och längtar tillbaka. Kram

      Radera
  4. Fytusan vad gött det ser ut. Ni verkar ha haft det toppen. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså när jag skriver att det inte fanns något som helst att klaga på, ljuger jag verkligen inte. Det var helt underbart! Kram till er alla 3

      Radera
  5. Underbart och jag förstår du verkligen vill åka tillbaka. Nästa gång följer jag med. :)
    kram!!

    SvaraRadera