L

onsdag 27 maj 2015

Söndagsaktiviteterna & Småvaserna

Loppis i söndags altså och efter den fick jag  planterat i mina blomlådor änterligen. Vita hängverbena utanför verandan och Lilarosa snöflinga under köksfönstret. Mkt bra! 




Jag har också börjat fixa lite ”barnkammare”, dvs tagit bitar/skott/småplantor av mina mest älskade perenner och satt i krukor. Började lite förra året och satte dem då i en av pallkragarna, men om det bara blir lite varmare någon gång, ska det stå tomater där och då får inget annat plats. Särskilt de små Lönnarna är jag glad att jag satt i kruka, men de växer bedrövligt långsamt… Till skillnad från Skruvpilen då, som jag bara satte ned direkt i krukan och det tog sig direkt. Lätt som en plätt!



Och så fyllde jag småvaserna för andra gången denna säsongen. 


Liljekonvaljerna blommar för fullt nu och den doften alltså. Ljuvlig! Även flocknäva, klockhyacint, Ormrot och Brunnäva fick plats.


Sen måste jag bara visa! I förra veckan åkte jag till Buren för att hämta post och vattna blommorna, men innan dess var jag på Ön och det har kommit Svanungar!! Ma och Pa anade att det var på gång, eftersom de bara sett hanen ett bra tag nu och tror också att det är samma par som tidigare om åren. 7 stycken är de och de kan inte vara gamla, ett par dagar högst….supersöta … 



…och superbevakade av sina föräldrar. Hoppas nu bara att alla 7 får leva.


Idag är det onsdag redan, 2 dagar till helg och loppis på Byn. Där ska jag dock inte sälja, bara handla ett särskilt hushållspapper om det finns även i år.

2 kommentarer:

  1. Ååååh vad söta! Underbara bilder som alltid!
    Kul att se att småvaserna är fyllda igen. Då är det sommar :-)
    Så mysigt du har det i Paradiset!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. ÅH ljuvliga små dunbollar. :)
    kram!

    SvaraRadera