L

söndag 28 juni 2015

Bara Rosor

Igår fick jag inte mindre än 2 buketter med rosor. De här nedan är helt fantastiska både i storlek och doft och kommer från Ma och Pa´s granne. Busken med de vita är över 2 meter hög och de rosa ligger inte långt efter. Helt makalösa!!


De står i ett hyacintglas som jämförelse för att kunna se hur stor blomman på framförallt de rosa är. Och nu doftar det ljuvligt på verandan.


Jag och Mr T tog ut Ma och Pa "I det blå"= hemlig utflykt i går och som tack för det, fick jag köperosor av Ma. Några hamnade med Spirea, Fingerborgsblomma och Blåklocka i köket...


..och resterande i småvaserna med Blad av mörk Alunrot och Daggkåpan, som nyss börjat blomma. Mkt nöjd med den kombinationen.


Mina egna rosor har också börjat blomma så smått. New Dawn som klättrar på spaljen över grinden är först ut.


Sen måste jag bara visa de enorma buskrosorna av en för mig okänd sort, som grannen längst ned i gången har. Överdådiga och långblommande.




Utflykt igår alltså, men det har gått i ett hela helgen, så det får vi ta en annan dag. Go´Kväll

1 kommentar:

  1. Underbart att få blommor! Ska jag ha några på bordet får jag minsann köpa dem själv.
    Kram

    SvaraRadera