L

måndag 22 juni 2015

Dagen efter...


Midsommardagen var alldeles strålande fin. Åtminstone med denna ”sommarens” mått mätt, vilket var tur, för vid halv 11- tiden kom ett gäng släktingar på fika och vi kunde sitta ute istället för att försöka tränga ihop oss på verandan. Det blev repris på midsommaraftonens dessert. tänkte gör jag en paj, kan jag lika bra göra två


Här är alla, det fick bli såhär, eftersom jag inte hunnit be alla om lov att publicera. Ma och Pa syns i alla fall ordentligt. Tveksamt om det kommer ske igen att just denna konstellationen samlas hos mig, så extra roligt!


Sen slöade jag en bra stund, innan det var dags för rest- midsommar hos A. Det har vi hållit på med i många år och är minst lika trevligt som själva midsommar. Vad vi äter skiftar ju då, eftersom man aldrig vet vad som blir över från dagen innan  Mkt Bra!


E har blivit så stor. Och lång.Längre än båda mig och A.


De har lupiner i sin trädgård och humlorna hade också lite midsommarfest.

Sen tog vi en kvällsrunda. Sommarens första gemensamma och det var fint med lite sällskap. En bra kväll helt enkelt.



Innan idag fick jag bilder som Lingonbäret tog. Såhär glad var jag midsommarafton när vi var på väg till dansbanan och jag var helt övertygad om att jag skulle vinna på chokela´hjulet.


Idag är det måndag, arbetsdag och ösregn. 3 mindre bra saker, men jag är i alla fall glad att jag inte har semester och trädgården uppskattar alltid lite regn. Tänka positivt liksom…

2 kommentarer:

  1. Härligt rosa kappa.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja den är fin,gillar den fortfarande, Kram

      Radera