L

onsdag 3 juni 2015

Hallå? HALLÅÅÅÅ!!!!!

Nej, Skrattmåsar kan givetvis inte prata. Inte andra fåglar heller, möjligen härma. Faktiskt kan, mig veterligen, inga djur överhuvudtaget prata, men det ser ju onekligen ut som att han vill ha lite uppmärksamhet.. Och en Skrattmås som grimaserar är ju ganska rolig? 


Det var i Pildammarna häromdagen, som 3 stycken skrek och bråkade med varandra. 


Annars är de ju rätt fina också om man tittar noga.


Och Gråsparvspappan här tycks liksom säga till ungen ”Flyg iväg! Du kan ju, sluta sjåpa dig!”


Ungen å andra sidan, verkar tycka det är klart bättre att i godan ro bara sitta kvar…


Den här Grågåsen ser ju också rätt dum rolig ut. Stirrar rätt in i kameran men förstår inte riktigt varför…


Det här är troligtvis en Skatunge. Unge för att stjärten ser lite kort ut och för att jag kom närmare än vad man normalt sett brukar kunna gå, de är ju ena fegisar de där Skatorna. Denna verkar undra varför i allvärlden jag fotar honom och det är väl i och för sig en rätt bra fråga…


Så. Visst är det roligt att se och kanske t o m hinna ta en bild av en fågel jag inte sett förut, men de vanliga fåglarna kan vara väl så bra. Min ”fågelguru” Brutus Östling, fångar fåglars personlighet som ingen annan och jag jämför mig inte på något vis med honom, jag bara försöker lära mig….

Ikväll väntar jag med spänning på morgondagen, eftersom det lovas kalasväder. I believe it when I see it!

4 kommentarer:

  1. Vi har ett skatpar på vår gård......nu väntar vi på unge/ungarna.
    Ja fega är de verkligen!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt ändå, för de borde vara vana vid människor vid det här laget, Kram

      Radera
  2. Jag är riktigt uselpå att kommentera dina inlägg, men du ska veta att jagföljer dig och dessa bilder var ju bara för underbara!

    Kram

    Marlene i Hälsingland 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marlene, det är såå roligt att du är här. :)

      Radera