L

måndag 1 juni 2015

Helgen som gick

I fredags hade vi lite aktivitetspengar från jobb att göra av med. Mkt bra!
Själva aktiviteten bestod av Shuffle Board. Som minicurling typ och väldigt roligt. Nu vet jag inte riktigt vad som hände, så bra som vi spelade, för mitt lag förlorade. Men. Väldigt kul alltså. Särskilt att det fanns Cava att köpa i baren.


Sen gick vi till Steakhouse Lilla Torg i Metropolen och de flesta av oss, inklusive mig själv valde att äta Surf N´Turf


Alltså Oxfilé med en gratinerad Hummer på toppen. Chilibea, grönsaker och Pommes till det. Var inte fel någonstans, förutom att det tog lite tid när vi väntade på extra pommes och bea. 


Några tog också dessert som såg galet god ut, men det hade jag helt enkelt inte plats för.


Lördagen ägnades åt trädgårdering och humlor.  Vädret var på sitt mest hittepåiga humör, så mellan  skurarna, städade jag inomhus


Sommarfamiljen var på plats och i deras holk verkar den här lilla fina Rödstjärten byggt bo. Honan är inte lika färggrann och ville inte vara med på bild heller. Fick ganska mycket gjort både ute och inne, så jag var absolut nöjd med dagen.


Igår satte jag nytt i småvaserna. Brukar försöka göra det på  söndagarna och det är fortfarande Liljekonvaljer som gäller. 


Satte även Bräcka med blad av Alunrot på verandan.


Fortsatte trädgårdera och hade även picknick för familjen Sparv. Lyxmüsli får de för tillfälligt. Talgoxarna får ost. 


Sen kom Ma och Pa och då var det fint väder, men halv storm så vi morsdagsfikade på verandan och gick sen en runda mot Kroksbäck. Solen strålade, men det var bara tillfälligt. Kvällen avslutade vi med lätt sommarregn och middag på La Colisé i Metropolen. Mkt Bra!

 
Tydligen ska vi få sommar på Fredag. Inte en dag för tidigt!!! Det är ju faktiskt Juni nu. Go´Kväll


4 kommentarer:

  1. Det ser ut som du haft det bra!
    Maten ser gudomligt god ut. Och så fint det blev i dina vaser.
    Jag längtar också efter värmen. Det är på tiden...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, det var helt ok. Maten var riktigt, riktigt god! Ja, nu ska värmen komma i morgon, så jag hoppas det stämmer, Kram

      Radera