L

söndag 21 juni 2015

Regnet som försvann

Paradiset hade flyt i fredags, då regnet försvann lagom tills mina gäster anlände för traditionsenligt midsommarfirande.


Mr T öppnade skumpan. Jag är som bekant, i inte på något vis känd för att kunna öppna bubbelflaskor..


..men jag kan blanda drinkar med bubbel i alla fall.


Såhär glad var t ex Lingon för det. Jag var också glad såklart, det syns bara inte så tydligt, haha


Ganska traditionsenligt, skickades gästerna ut på tipsrunda. Den satte jag upp i sista sekunden, då det långt in på dagen hängde mer regn i luften, men istället tittade solen fram lagom tills de knallade iväg.


Och jag fick dona själv i köket en stund genom att helt enkelt duka fram midsommarmaten.


Jag hade dukat på verandan. Trors uppehåll, var inte temeraturen utomhus behaglig nog att sitta ute. Typisk svensk midsommar?


Ja, sen knallade vi upp mot dansbanan och chokela´hjulet..


..men något gick väldigt fel, för jag vann exakt ingenting! J däremot, vann första pris i form av en Aladdinask. Ja, ja...


Chokela´blev det i alla fall i form av paj och med limemarinerade jordgubbar till. Mkt Bra!


Sen hängde vi väl där på verandan ett bra tag, tills det var dags för den ena efter den andra att passa bussar och tåg. När siste man lämnat, röjde jag köket och bakade ytterligare en chokela´paj halvfärdig, eftersom midsommardagen också präglades av finbesök. Mkt Bra!

6 kommentarer:

  1. Kul att se en bild på dig och Lingon.
    Skönt slippa regn.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det verkligen, allt blir så mycket lättare då, Kram

      Radera
  2. Vad mysigt med midsommarstång! Det var flera år sedan jag såg en!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ja varje år tänker jag att jag ska vara med och klä den, men när jag också alltid har midsommarfirandet, blir det aldrig tid till det.. Kramen

      Radera
  3. Det var så himla fint. :) Tack så jättemycket och jag är stolt att jag fick hela 7 poäng på tipsrundan.
    kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, blev en underbar kväll ju och klart du ska vara stolt, Kramen

      Radera