L

torsdag 30 juli 2015

Brofästet & App- restaurang

I måndags for jag och Mr T till brofästet. Det blåste lite, men kändes faktiskt varmare där än inåt landet och havet är ju alltid havet liksom...


Efter en bit promenerande, fick jag syn på ett par Hämplingar. De är otroligt fina och tillhör helt klart mina favoriter.


De satt där en bra stund i Havtornsbuskarna


Hanens röda färg är nästan overkligt röd! Mycket snyggt.


Sen for jag hem och fiffade till mig lite för en efterlängtad träff och mat på en ny Tapas- restaurang i Metropolen. Pinhcos.


Det var en rätt skum upplevelse, som jag tyckte var både bra och dålig. Man beställer alltså mat och dryck via deras app. Det finns inget annat sätt och har man ingen smartphone, har de lånetelefoner. Sen plingar det till när det man beställt är klart för avhämtning.


Smårätterna serverades på en planka och det var absolut inget fel på maten, tvärtom. Allt var verkligen fräsht och gott.


Det är kanske svårt att se hur små rätterna är, men fatet längst t v innehåller baconlindade Dadlar och t h världens minsta plankstek.


S & P är normalstora, så Västerbottenpajen är pytteliten, men väldigt god den med.


Fördelar: Det går snabbt att få både mat och dryck
ingen väntetid på betalningen heller

Nackdelar: Opersonligt och dåligt att inte ha personlig service för de som inte kan hantera en smartphone. Äldre människor t ex. Även om mam beställer via appen, borde maten serveras till en. Nu får man gå en bit för att hämta själv. 

Bäst: Att träffa J och "do some catching up" om vad som hänt sen sist. 
Idag börjar Hamnfestivalen i min By. Den varar i dagarna 4, så ett eller annat besök blir det säkert.

2 kommentarer:

  1. Visst var det gott! Roligt att träffas som vanligt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vet att det finns i Götelaborg också men har inte testat.
    Kram

    SvaraRadera