L

tisdag 28 juli 2015

Dragör igen

I torsdags for jag till Dragör igen. Först inget på kanske 20 år, sen 2 gånger på 2 månader. Denna gång med Kusin P och lille O


Vi gick först mellan gränderna ned till havet. Vädret var helt ok, riktigt varmt och fint när inte molnen skymde solen.




Lille O var rätt badsugen. 


Själv fick jag sticka fötterna i sanden för tredje gången denna sommar, men något bad blev det inte. Brrr kallt.


Efter att vi ätit gott i hamnen, handlade det egetligen bara om en sak. Titta och beundra alla Stockrosor, som står i full blom nu. 



När jag var här med Ma och Pa, såg jag ju hur mycket Stockrosor det växer där, men då blommade de inte.




Den ena gränden finare än den andra och vi njöt såklart i fulla drag.



En topputflykt och det tar alltså mindre än en timme från Paradiset att komma dit. 45 minuter dörr till dörr ungefär. Helt perfekt!

6 kommentarer:

  1. Gud, så mysigt! Och vilka bruna fötter du har!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där är helt ljuvligt...haha, tänkte inte på fötterna precis, jag är nog rätt brun hela jag, behöver ju inte så mycket och solen har varit framme lite ju. Kramis

      Radera
  2. Vilka underbart vackra blommor.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är verkligen fina och håller ju länge också, Kram

      Radera
  3. Så otroligt vackert! Måste ta mig dit. Tack för igår.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv finis, ja gör det! Så smidigt och så himla fint nu att det är en ren njutning att bara gå omkring där.Kramen

      Radera