L

onsdag 1 juli 2015

Fågelsöndag med Våfflor

I söndags såg jag att Svanungarna på Ön växt till sig och alla 6 bör vara utom fara. Hoppas vi i alla fall. 



Annars fortsatte jag mina spaningar efter Hämpling och en bra bild på Svart Rödstjärt, men det gick inget vidare. Rödstjärten är en riktig fegis och Hämplingarna såg jag inte överhuvudtaget. Däremot en Stenskvätta


Och så fotade jag ”man som fiskar”. Det var ett tag sedan nu, trots att det alltid är några stycken där som tålmodigt väntar på napp. Det ska liksom vara läge också och det var det i lördags tydligen.


I söndags var det än bättre väder än i lördags, så jag gick ned till Odlingslotterna. Där finns bra många Rödstjärtar nu och särskilt hanarna är ju för fina. 


Det är roligt, alla i Paradisområdet pratar om dem, eftersom vi inte haft dem där förr om åren.


Sen blev det värsta våffelfesten hos Sommarfamiljen.


A har en hel del blommor och växter i sin trädgård som inte finns i min. Den här fina Tisteln t ex. 


Och en Harlekin- nyckelpiga hittade vi också. Och nej, jag visste inte namnet,älska Google!


De har även 2 marsvin. Detta är Lava, hur söt?


Idag välkomnar jag Juli och den sommarvärme som ÄNTERLIGEN är här!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar