L

måndag 13 juli 2015

Helgen innan semestern´

Nu kör jag sista jobbveckan innan semestern´. Känns bra, förhållandevis lugnt och jag kommer under mina 4 veckors ledighet, endast göra ett gästspel på 3 dagar i samband med faktureringen.
Vädret lämnar emellertid lite övrigt att önska. Men i lördags var det fint och är det fint, grillar jag. 


Vi satt ute till över 11 på kvällen. Mkt Bra!


Igår var det också bättre än utlovat och en del av det som blommar dokumenterades. 




Det har blåst en hel del och de tunga Leonardo Da Vinci- rosorna bröts av en efter en, så
6 st flyter inomhus i 2 skålar och resten hamnade i fågelbadet. Hur lyxigt att ha så många flytande där?


Lavendeln är som allra finast nu och humlorna gillar den skarpt. Jag gillar Humlorna skarpt, men så svårt att fota dem flygande…



Resten av dagen for jag rundor kan man säga. En liten regnskur kom på eftermiddagen, men sen blev det ännu en fin kväll.

4 kommentarer:

  1. Så härligt fina bilder du alltid tar med kameran!! Njutfullt att gå in hos dig o titta. Lite trist är det när hårda vindar/blåst förstör en del vackert ute. Tycker jag plockat o plockat efter blåsten som var innan men snart ställer den till det igen. Visst är Lavendeln underbar just nu..jag njuter varje dag av våra här med. Precis som humlorna gör. Skönt för dig du bara har veckan kvar o sedan semester. Här blir augusti semestermånaden för oss. Ha de så fint!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja det har blåst som 17 men nu är det ganska ok. Blandat sol och moln och kanske 20 grader...inte som förra sommaren precis, men det duger. Hoppas att Augusti blir toppenfin, Kram

      Radera
  2. Vad mysigt att kunna sitta ute! Att ha så mycket lavendel är ju en underbar lyx. Det doftar så underbart och somrigt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det händer inte allt för ofta men då var det varmt länge... Lavendeln är jättefin, men tror att jag tillhör den promille (?) som inte tycker det luktar särskilt gott. Skumt! Kram och hoppas du har en bra sommar

      Radera