L

tisdag 21 juli 2015

Semesterdags!

Granne A och jag har, som vanligt, semester precis samma veckor utan att planerat det så och i fredags firade vi detta genom att äta tillsammans hos mig.


Jag rensar som vanligt och hittade för ett tag sen ett gammalt recept i en bilaga. Så pass gammalt att Keso_ Chili, som receptet innehöll, har hunnit utgå ur sortimentet, så jag fick improvisera lite, men det blev faktiskt så gott att den fick ett receptkort. Sommarfamiljen är vego, så jag ville göra något de och för all del jag, inte äter så ofta.


Till efterrätt, Citronfromage med Marabou Digesitve i botten och vispgrädde på toppen. Fungerade utmärkt bra det med.


Lördagen var helt ok och på kvällen var jag och Mr T med Ma och Pa och åt Entrecote på La Colisé. En restaurang på Regementsgatan där jag varit ganska många gånger.

Sen for vi vidare till Öresundsdammarna, där jag fick se en Skäggdopping med unge...



..och en Rörhöneunge. Mkt Bra!


Nästa stopp blev Sibbarp och där åkte kaffetermosen fram. Fick hiskeliga myggbett, men det var det faktiskt värt.


Slutligen for vi till småbåtshamnen på Byn för att se själva solnedgången, men då hade ett stort moln liksom lagt sig ivägen, men det var hur tjusigt som helst ändå.


I lördags firade vi midsommar igen, igår var "ärende- dag" Idag är det tisdag och andra riktiga semesterdagen. Jag har precis diskat upp efter några gäster som var här och MFF vann matchen i Vilnius. Så semestern har börjat riktigt bra! Go´Kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar