L

fredag 31 juli 2015

Smålands djupa skogar

Semester och utflykterna avlöser varandra. I Onsdags var det dags för en lite längre, närmare bestämt till Morbror och Moster i Smålands djupa skogar.  Allt var precis som vanligt, fast jag alltid tycker det är finare och finare för vart år..




Särskilt deras damm med näckrosor är helt ljuvlig, fast just nu med ganska lågt vattenstånd.


Morbror har Vaktlar och deras ”hotell” är målat nu. Lyxigare fågelboning får man nog leta efter…. Alla hus/stall/garage osv har Morbror själv byggt. Galet imponerande och nu bygger han ett utedass till en granne. Även det väldigt lyxigt. Såklart.



Vi började med go´fika. De här bullarna kommer att vara det första jag bakar när jag flyttar tillbaka till Buren. Galet goda och med himmalagade sylter, åt jag verkligen mer än jag behövde!


Sen gick jag och Moster till hästarna. Fina islänningar. 



Den här unge busen har hon fullt upp med, men vacker det är han verkligen!


Vidare in i skogen, hittade vi både Carl- Johan och Kantareller. 


De senare smörstektes till middagen, som bestod av Varmrökt lax, hemodlade Sparrispotatis, morötter och sockerärtor och goda såser till det. Man blir verkligen bortskämd varenda gång.
Toscakaka och Ma´s bästa chokladkladdmuffins till dessert. Mkt Bra!


Vägen hem bjöd på dramatiskt väder med både regn i horisonten, magisk sol och ganska magisk regnbåge. Mkt Bra det med!




Idag har jag jobbat och så blir det även på måndag och lite hemifrån på tisdag. Sen är det semester igen.

4 kommentarer:

  1. Underbart hus det där, en riktig dröm. :) Och vad fina bilder.
    Du är verkligen bäst på att utnyttja sommaren. <3
    kram och hoppas kvällen blir fin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen en dröm. Särskilt i år när det inte ens fanns några mygg där! Kram

      Radera
  2. Det ser ut att vara ett riktigt drömställe! Och kantareller.... Måste nog ut och leta lite mer kantareller. Så gott!
    Otrolig himmel!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahha ja vi hittade faktiskt bara de, men bättre än inget. Vet att det nog kommer fler vad det lider. Kramar

      Radera