L

söndag 26 juli 2015

Uppdatering

Jaha, då har min första semestervecka passerat. Jag och Sommarfamiljen firade ju redan på fredagen efter jobbet och på Söndagen var det dags igen. Ma och Pa var också med, liksom ett par andra grannar. 


Det blev Midsommar igen med allt vad det innebär. Dvs halvtaskigt väder, sill m alla tillbehör och så gräddtårta, som fick ätas inomhus.


A har i år superfina och ovanliga Vallmo, som nästan ser ut som Tulipaner och som matchar Ringblommorna helt perfekt! Det blev hur som helst en mycket trevlig kväll. Som vanligt.


I tisdags hade jag släktingar A och A på besök. Jag grillade fiskspett och så fick de mina nästan första uppgrävda potatis. Det är mycket sent, normalt sett kan jag gräva upp potatis i vettig storlek veckan efter midsommar.


Solen värmde fint. Tror vi ändå haft bättre väder än många här nere i Söder...


Så tog vi en promenad i Paradisområdet och beundrade bl a alla fina Stockrosor som blommar som finast nu.


Söndag idag och visserligen regnar det inte just nu, men istsället är det rena rama höststormen. Ja, ja det är inte ett skit man kan göra åt det, så det är bara att s a s gilla läget. Blir det inte värre, står ett besök hos Brorsan m familj på agendan idag, men fortsättning på första semesterveckan följer...

4 kommentarer:

  1. Hoppas allt är bra med dig och att du får en fin semester. Min är snart slut. Snyft! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra, skönt att vara ledig, men visst kunde det varit liiite bättre väder. Kram till er alla

      Radera
  2. Nej ingen idé att kommentera vädret......hoppas du får en fortsatt fin ledighet.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti, jag njuter fast det är rätt dåligt väder, Kram

      Radera