L

onsdag 29 juli 2015

Utflykt x 2



I fredags fick Ma och Pa s a s feeling och tyckte vi skulle åka till Ystad en sväng. Tja, inte mig emot. Ystad är alltid trevligt!


Pga lite tidsnöd samt Pa´s problem med att gå för långt, tog de Cykeltaxi till torget.


Jag gick i rask takt, men hann ändå njuta av promenaden och de alltid lika fina gränderna.




Med endast ett par skor shopsade (till mig) for vi vidare till Fritidsbaren, där vi åt lunch. Extra roligt att Ma och Pa, som farit runt så mycket, faktiskt aldrig varit där. 


Vädret var som vanligt mycket bättre än utlovat och det fanns faktiskt en hel del som badade.


På hemvägen körde vi 9:an, som i mitt tycke är Skånes finaste väg. P g a väldig kö till Otto- glassen vid Beddinge, hamnade vi istället i Smygehuk och efter välbehövligt kaffe med tillhörande glass, gick Ma till "Södrast". En affär med både kläder och presentprylar.


Jag gick runt vid havet och fick se 2 nya arter. Kärrsnäppa och Spovsnäppa. Mkt Bra! Synd dock att det kom flanörer från andra hållet och skrämde iväg dem så att jag inte kunde smyga mig närmare


Nedan Spovsnäppan som flög iväg,


Sen körde vi hemåt och jag skulle vidare till ett annat Paradisområde, så bara snabbt inom stugan..


..för vidare transport till väninna L och hennes kille F. Fick underbar lax och till dessert bygga min egen Marängsuisse. Hur bra?


Sen gick vi en sväng och i en av dammarna såg jag vad jag tror är Pommersk Anka.


Att detta är en Rörhöneunge, är jag däremot helt säker på!


En helt igenom supertrevlig semesterdag alltså! När detta publiceras, är jag hos Morbror och Moster i Smålands djupa skogar. Mkt Bra!

1 kommentar:

  1. Åh Ystad.....blir nog ett besök dit för oss också på semestern. :-)

    SvaraRadera