L

torsdag 16 juli 2015

Utflykt

Igår infann sig semesterkänslan direkt på kvällen, fast jag inte har börjat den än. Jag, Mr T och granne A åt först en laxmacka, sen for vi till Pildammarna och sommarscen Malmö. 


På vägen strömmade Himmelsblå skaror mot Swedbank Stadion, men man kan inte vara på två ställen samtidigt och eftersom A skulle sjunga, blev det Pildammsteatern. På onsdagar är det allsång och hennes kör sjöng ”blåa Skor”  på scen. Fullsatt var det och helt ok stämning i kvällssolen.


Sen for vi vidare till Västra Hamnen, där vi åt kanske den allra bästa kulglass jag någonsin smakat. Det är inte första gången jag äter glass på Bar Italia och verkligen inte den sista heller.

Men anledningen till att vi åkte dit är http://www.goodnightsun.se/ som f ö i år firar 10 år. Det är musik i solnedgången varje dag från 1/7-9-8. Varje dag alltså, det är inte illa och varje gång jag varit där, riktigt bra artister och passande musik.


Innan gick vi en runda längs vattnet och jag vet inte….det kändes sådär. Ganska blåsigt och inte särskilt varmt. Badvakterna satt påpälsade och sysslolösa. Lite som att sommaren lider mot sitt slut, fast åtminstone halva är kvar.


Ljuset och solnedgången var dock helt underbara. Nästan overkligt och som vanligt har jag alltså inte manipulerat bilderna på något vis mer än skärpat upp dem litegrand.



Idag är det väldigt fint väder, inte såå varmt men strax över 20 och så ska det tydligen fortsätta ett tag till. Mkt Bra!

2 kommentarer:

  1. Underbart med vackra solnedgångar.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Ja, det har varit ovanligt många fina än så länge i år. Kram

    SvaraRadera