L

måndag 3 augusti 2015

Fina Kvällar

I lördags blev det besök på Hamnfestivalen igen. Nu med brorsotter L och hennes R, som tidigare på dagen varit i Stapelbäddsparken och skejtat. Jag, L och Mr T hade hängt i Paradiset under tiden och när R tyckte han var klar, for vi ned till havet.
Ma och Pa mötte upp oss senare och denna gång blev det mat på Fiskrökeriet, som helt nyligen utökat sin servering så att fler gäster kan äta.


Jag åt stekt sill med mos, rårörda lingon, brynt smör och picklad Fänkål. Så. Sjukt. Gott!!


Vi var 6 personer, men hade flyt och fick bord ute ganska snabbt.
  

Men. Det blåste och var inte alls så behagligt som det kanske ser ut nedan, så vi stannade inte så länge. 


Ma och Pa körde hem, vi andra körde till Sibbarp för att visa R skejtparken. Han tog såklart en sväng där, men väldigt mycket folk och barn, gjorde det lite besvärligt. 


När de sen kört på sitt håll, for jag och Mr T till Bunkeflo strandängar för att
Spana fåglar och solnedgången


Då var det alldeles stilla igen och längst ut på udden, träffade vi inte bara kossor, utan ett par likasinnade tjejer som vi pratade en del med.



Havet. Jag tröttnar aldrig och dragningskraften är större än någonsin. Vet inget vackrare och jag mår sällan bättre än när jag är vid havet.


ag har jag gästspelat på jobbet. Finaste dagen på en månad, men är det fakturering under semestern, får det bli så. Ett par timmars jobb hemifrån i morgon, sen är jag ledig igen. Mkt Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar