L

torsdag 20 augusti 2015

Finbesök & Fotboll

Vilken underbar dag det var igår!
Solen sken, blåsten hade lagt sig och jag fick tvättat, trots att jag bokat fel. När jag hängt upp tvätten kom kanske det finaste besök jag haft på hela sommaren.

Säg hej till Labradoodle- valpen Dobby. 


En ”teddybjörn” som en av mina äldsta vänner köpt. Jag trodde nästan inte han var på rikigt!


Särskilt inte när det märktes hur väluppfostrad han är redan.

Han förstår ”sitt”, ”ligg”, ”stanna” och säkert mycket mer. Kommer när man kallar och är inte alls så ostyrig och okontrollerbar som en valp kan vara.


Vi åt glass i stora lass och pratade ikapp oss om vad som hänt sen sist såklart. Dobby fick en båt och letade upp lite pinnar som var topp att gnaga på.
JAG VILL OCKSÅ HA EN DOBBY!!


När jag sagt farväl till dem, hade fotbollen precis börjat och det verkade verkligen barka rent åt skogen, då Celtic ledde med 2-0 efter 10 minuter, men när slutsignalen ljöd, stod det 3-2 och CL- Drömmen för MFF lever i allra högsta grad. Det räcker faktiskt med 1-0 till MFF i returen på Tisdag och det är på intet sätt omöjligt.

Förutom spelet från båda lagen, imponerade klacken som vanligt. För ”Paradise” tar 60 000, Celitcs supportrar är legendariska och ändå hördes MFF- klacken mer än vid målen.

Sen blir jag alltid gråtmild när jag ser Åge Hareides rena, skära lycka när det blir mål och när 3-2 kom på stopptid, skrek jag rätt ut tillsammans med honom.


Det var också ”poetic justice” att just Berget fick göra båda målen. Han som spelat och ratats av Celtic. Mkt Bra! En Celitc- supporter som tycker att Berget var särskilt usel när han spelade för dem, lovade att tatuera hans namn på skinkan om han gjorde mål. Det blev 2 st. En tatuering på varje då kanske?


När detta publiceras, är jag på Malmöfestivalen och ser i nämnd ordning Matthew E White, Weeping Willows och slutligen Sophie Zelmani. Det sista lite osäkert dock, eftersom jag har en hel del att rodda med. I morgon 09,05 är det ju meningen att jag ska sitta på tåget till Göteborg och jag har inte ens tänkt på vad jag kan behöva ta med mig. 


2 kommentarer:

  1. Vilken helt underbar hund, de är så fina dessa "korsningar".
    Kul med fotbollen.
    Ha det så trevligt i Göteborg.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Ja, han är overklig och jag anmälde mig direkt om passning behövs. Kram

    SvaraRadera