L

onsdag 12 augusti 2015

Kalas

Tack för alla omtankar gällande Ma. OP gick över förväntan och hon är hemma vid gott mod.

I lördags hade jag lite kalas med familjen. Närmaste bara, men vi blir ändå 13 st. Skumpa och goda snacks jag köpt i Dragör, inledde.


De här fina otroliga rosorna fick jag av Ma och Pa. Står på verandan på natten och är idag fortfarande lika fina.


Vädret var perfekt om än lite blåsigt, men jag dukade ute i trädgården


Så skickade jag i vanlig ordning iväg dem på en ganska rejäl tipsrunda.


Det här är det vinnande laget, men det visste vi inte när bilden togs.


Jag tog mig ett glas vin, sen körde jag och Pa iväg för att hämta thaimat jag beställt. Så skönt och smidigt när vi är så många.


Väldigt kul att alla kunde komma och jag tror det är första gången vi sitter ute i själva trädgården faktiskt. Uteplatsen fungerar för max 11 personer, så detta blev en bra lösning


Lilla M gillade både att hämta och dricka fläderbålet jag fixat


Lille C och brorsdotter T 


Efter maten blev det prisutdelning såklart. Priser till alla men vinnande laget fick välja först.


Fast jag lurade dem allt lite, för det var såpbubblor i samtliga paket. Vem blir inte glad av såpbubblor liksom och det var härligt att se så många blåsa på en gång


Efterätten löste jag också smidigt denna gång, då alla fick bygga sin egen marängsuisse. Lilla M visade klara serveringsanlag. 


Hennes fina skor stod på trappen och det syns ju hur älskade de är!


Solen bjöd på en spektakulär himmel och vi flyttade så småingom in på verandan. Det gick bra fast vi var så många och när mörkret fallit, var en fin dag till ända.


Idag är det onsdag och förmodligen blir det uteätande med Mr T. Mkt Bra. Men innan dess, har jag fullt upp med småfåglarna i trädgården. Så underhållande att titta på.

4 kommentarer:

  1. Fint att operationen gick bra.
    Vilka härliga flickskor!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är de helt underbara! Kram

      Radera
  2. Vilken härlig fest! <3
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det blev bra, en massa mat över men hellre det liksom. Kram och idag måndag börjar allvaret igen...suck

      Radera