L

onsdag 19 augusti 2015

Sensommar

De blommar nu. Höstanemonerna… vilket innebär att trots vädret är på topp (om det bara kunde sluta blåsa) är den värsta årstiden snart i antågande. Obönhörligen.


Särskilt under köksfönstret ihop med den fina blå i lådan, blommar de ljuvligt.

 

Så skir men ändå tålig. De går dock inte så bra att ta in och sätta i vas. Då vissnar de för det mesta ganska snabbt.



Jag stoppar dock huvudet i sanden gällande hösten och packar istället shorts och bikini för en långhelg i Göteborg med Mr T.

Framförallt Metallica står på schemat. Lite otippat gällande mig kanske, då det inte är min favoritgenre, men just Metallica har jag alltid gillat och velat se, så det ska bli fantastiskt!
På ett fullspikat Ullevi, längtar redan...



Planen är att vi ska ta oss ut till någon Ö också och kanske t o m ta det sista doppet för säsongen i Sverige.


Men. Idag är det bara onsdag och vi åker först på Fredag. Så jag tvättar och väntar med spänning på MFF- Celtic som jag dessutom kan se på TV. Mkt Bra!

1 kommentar:

  1. Inte vill jag/vi ha höst ännu...men den tiden kommer tyvärr obönhörligen.
    Allt färre blommor att plocka ute i naturen.
    Fina fågelbilder i förra inlägget.
    Svalor har vi massor av i Thailand, ser de dock sällan här i norr.
    Trevlig tripp till Göteborg.
    Kram Titti

    SvaraRadera