L

lördag 1 augusti 2015

Sjukdom, Finbesök & Hamnfestival

 Torsdagen som gick var en märklig dag som aldrig verkade ta slut. Mestadels på ett bra sätt, men den där djävla Cancersjukdomen sätter nu ännu ett spår i familjen och det lade en viss sordi på dagen.
Det blir snart OP och så är det bara att hålla tummarna att allt går bra..



Betydligt roligare då att brorsons fina sambo E kom med lille M och C på besök. M ville genast fylla poolen och bada, men så pass varmt var det inte just då. Vi hoppade istället rep, fikade på jordgubbar och glass och de cyklade omkring på gräsmattan där eventuella fall blir mjuka


Lille C är lite som jag vad gäller kläder, bättre för mycket än frysa, oavsett vad almanackan säger.


Vädret rättade emellertid till sig framåt eftermiddagen, som så ofta nuförtiden och när vi anlände till Limhamns Hamnfestival, var det 20 grader varmt. 



Allra först tog vi en tur med häst och vagn. Lilla M är såklart hästtokig och det var mycket lyckat, fast vi hoppade av ungefär efter halva turen, eftersom det är en bit mellan aktiviteterna och för att slippa gå tillbaka igen var detta smartaste lösningen.


Nästa stopp karusellerna.  Lämpligt nog en MC till lille C och häst till lilla M. 



Men höjdpunkten för dem var nog ändå den lilla hinderbanan/hopptornet som avslutades med rutschbanana.  Mamma E stod på ena sidan och jag på andra. De åkte säkert 20 gånger och lille C  sa efter varje gång han passerade mig ”igen, igen”! 


Sen kom Ma och Pa också dit (lite missvisande bild, för alla var glada, men jag misstänker att M här surar lite för att det ska ätas mat innan det får ätas Shurros) och vi åt helgrillad glad gris som köttaffären vid Buren stod och grillade långsamt, långsamt. Himmalagad äpplemos och himmalagad potatissallad till det. Mums!


Hamnfestivalen håller på till söndag, men det är alltid mest på torsdagarna eftersom det då är allsång. Den hoppade vi emellertid över och lämnade området en stund efter det satt igång.


Detta är min favoritbild hittills denna sommar. Ren och skär enkel glädje!


E satte förresten ihop ett fint collage från dagen också.


Ja, och så smakade jag en Falafel för första gången i mitt liv. Väldigt ynkligt, jag vet! Särskilt när jag bor i Falafelstaden nr 1, men det har liksom bara inte blivit så förut. Hur som helst var det skitgott.
Idag är det 1;a Augusti....kära födelsedagsmånad, kan du skicka hem sommarvikaren och få rätt på vädret, skulle jag och många med mig bli väldigt tacksam.

7 kommentarer:

  1. Ja den där sjukdomen är inte rolig....borde inte få finnas alls.
    Fina bilder.
    Låt värmen komma....Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti och idag är det minsann riktigt fin sommar. Synd då att jag jobbar, men det är bara ett litet gästspel. Kram

      Radera
  2. Åh nej vad tråkigt.
    Kramar till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jeanette, det ska nog gå bra. OP 10/8. Kramar

      Radera
  3. <3 <3 <3 Ja, nedrans sjukdom. :(
    Och nu kommer solen. Efter alldeles för lång tid och här ska njutas.
    Kramar och trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tråkigt.... och nu är det topp- väder. När vi båda sitter på jobbet...Kramar

      Radera