L

lördag 15 augusti 2015

Ungar

En massa roliga aktiviteter har det varit och fler kommer det att bli, fast jag börjar jobba på måndag.
Det har dock inte hindrat mig från att fota en fågel då och då.

Den här Blåmesen och Talgoxen har tillsammans med en 6-8 kompisar, roat mig mycket i Paradiset den senaste tiden. Ungar båda två.





Häromdagen var jag på Ön och där hade jag ungefär 2 sekunder på mig att fånga denna Lövsångare, som jag är nästan helt övertygad om är en unge den med p g a färgen.


På kajen flög svalorna som vanligt och jag tror även detta är en unge, eftersom den ihop med ett gäng andra vilade sig emellanåt och var väldigt oskygga.


Nu väntar sista avsnittet av "Indian Summer" som jag sett mestadels på Play när det passat, men sista delen blir alltså "live" på TV. Mkt Bra!

2 kommentarer:

  1. Åh, Dina underbara fågelbilder tagna med så mycket känsla!

    SvaraRadera
  2. Men tack snälla! Det är ju så roligt, kram

    SvaraRadera