L

måndag 10 augusti 2015

Y- Town

I torsdags var det så dags för Ystad igen. Denna gång för strandhäng med kollega C och hennes barn. Jag doppade mig och simmade ett par meter, men sen var det dessvärre för kallt. Solen strålade dock från en molnfri himmel och till skillnad från när jag träffade henne här förra året, slapp vi sandstorm.


Vi låg vid fritidsbaren och för första gången smakade jag deras berömda wienerbröd. Förra året var det väntetid en halvtimme, men denna gång hade vi mer tur. De är väldigt speciella. Inte så flottiga som vanliga. Degen är mer en blandning mellan vetedeg och wienerdeg, men väldigt frasiga och jag föredrar dessa alla dagar i veckan!


Sen tog vi en väldigt kort runda på gågatan p g a ärende, men slank in i en klädbutik och 7 minuter senare gick jag ut därifrån med ett par jeans. Första paret jag provade och det är inte första gången jag lyckats i Ystad. För ett par år sedan gjorde jag precis likadant och hittade jeans direkt. När jag var här med Ma och Pa för någon vecka sedan, hittade jag ersättare till mina loafers i första butiken jag var i. Något jag letat länge efter, så when in Ystad- go shopsing!!

Ja, sen gick vi ned till marinan och då i utökat sällskap.



Räkor, baguetter, bubbel och ost dukades upp och vi njöt verkligen i fulla drag. Bryggan fylldes på med fler likasinnade och räkor stod faktiskt på menyn hos de flesta. Allt för länge sedan jag pillade räkor, det är ju så galet gott!


Efter en tur ut på bryggan, var det dags för mig att äntra tåget mot Metropolen och jag hade fin utsikt över solnedgången i kupén. Mycket bra semesterdag igen!




När detta publiceras, är jag på sjukhuset, då Ma opereras idag. Snälla håll tummarna att allt går som det ska. Tack på förhand.

6 kommentarer:

  1. En härlig dag du hade igår, wienerbröden ser GODA ut.
    Hoppas allt går bra med din mamma idag.
    Kramar Titti

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmmmmm underbara bilder från Ystad, visst är där härligt <3
      HOPPAS på att kanske kunna få träffa på dig snart igen och självklart håller jag tummarna för din mamma idag <3 <3 <3
      Änglakramar Maria

      Radera
  3. håller alla tummar för din fina Ma <3
    kram Anna

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för Din fina Ma

    SvaraRadera
  5. Hoppas allt går bra med din fina Mamma. <3
    Kramar till er alla

    SvaraRadera